tisdag 23 april 2013

Ett stycke virkad spindelsjal.

Så var den klar. Min andra spindelsjal som blev klar före min första (håll till godo...).
Den första jag började med är nämligen till mig själv. Men den här, den är till min mamma. Och när hon bad om en sjal att vira runt sin onda nacke så blev den självklart prioriterad före min.
Såhär blev den:



Mönstret hittar ni här. Dock gjorde jag den lite mindre och jag använde virknål 3,5 istället för 4,0.
Diagrammet var ganska kruxigt att förstå. Utan Kungen o Majkis eminenta förklaring hade jag nog gett upp. För övrigt är det en himmelens trevlig blogg som jag finner mycket inspiration hos. Jag vill liksom sno allting rakt av. Även fast det känns lite dumt. 
Men trots det snodde jag någonting rakt av i alla fall. Nämligen att göra en spetskant. Mönstret på kanten hittar ni här. Jag har använt mig av de första två varven.

Nu återstår det att se om jag ska blocka sjalen eller inte. Den blir ju mycket rakare och finare och plattare då... Men egentligen vill jag ju bara slänga iväg den med posten med en gång, så stolt är jag! ;)

2 kommentarer:

  1. Kolla vad fin den blev :-)! Din mamma kommer nog bli väldans glad :-)!

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack än en gång för den pedagogiska beskrivningen! :)

      Radera